Långhelg och födelsedag runt hörnet 😁

Glad i hågen över att fylla år. Japp, den skaran tillhör jag! Är som en liten unge på julafton och fullkomligt ÄLSKAR uppmärksamhet på min födelsedag. 🙈😘😉 Åldersnoja över rynkor eller annat får andra oroa sig över. Fast jag fyller ju bara 32. Om jag blir 96 år har jag ju bara levt 1/3 av mitt liv. Nåja, skit samma.

Jag älskar maj! Allt blir sådär underbart grönt och härligt. Fåglarna kvittrar. Solen går först ner vid halv nio och dagarna känns lättare utan vinterjacka.

Känner dock av en viss stress. Som vanligt drar jag på mig för mycket på samma gång. Fast läget känns ändå på något lustigt sätt under kontroll. Om 3,5 veckor börjar sommarlovet! Då har jag genomgått 2/3 av min utbildning, HELT ofattbart vad tiden har gått snabbt. Innan jag hinner blinka står jag där och bakar lussekatter och oroar mig över examenspresentationen. Fast en dag i taget. Eller vänta nu, en vecka i taget.

I sommar blir det fokus på 2 saker: 1. fortsätta kämpa med träning, kost och hälsan mot en lägre vikt. Närmar mig sakta men säkert delmål 3 (av 4), och är snaaart nere på -19 kg!!! 👍💪👍💪👍

2. Njuta av varje ledig stund. Ta till vara på tiden. Anders. Vårt kära hem. Flyga och umgås m familj o vänner. ❤️😍☀️🌱❤️😍☀️🌱

Måste bli bättre på att inte stressa upp mig. Tillåta mig själv att njuta mer. Det är målbilden!

Under långhelgen ska vi fortsätta det påbörjade snickrandet av balkongtaket. Jag ska såga snickarglädje och påbörja målandet. Det är sååå kul att snickra, speciellt när man ser hur bra resultatet blir 🔨😊👍

Ska också baka inför lördagen, då det blir lite fest med några kompisar. Ska bli kul att träffa alla!

That’s all for now!

// C

Leave a comment